Bezoekweekend en de Mocks - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Horst - WaarBenJij.nu Bezoekweekend en de Mocks - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Myrthe Horst - WaarBenJij.nu

Bezoekweekend en de Mocks

Door: Myrthevanderhorst

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

13 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Lovely people,

How are you today? I’m fine, I had a wonderful weekend with my parents, grandmother and aunt and last week was also incredible! I like to talk in English but I’ll write this piece of paper in Dutch, so everybody can read it!

Afgelopen weekend (5,6 en 7 mei) hebben mijn ouders mij opgezocht om te kijken hoe ik nu eigenlijk leef hier in Cambridge. Het leuke was dat mijn tante (Marijke) en oma ook meewaren, dus hadden we een *hele* kleine familiereünie. Ze kwamen op zaterdagmiddag om 15.00 uur (mensen van de klok!), waarna we eerst mijn kamer hebben bekeken en een lekker kopje koffie met scones in m’n keuken hebben gedronken. Voordat we naar hun onderkomen gingen, kreeg ik alvast allemaal cadeautjes voor mijn verjaardag, nogmaals bedankt hiervoor! Vervolgens zijn we naar het onderkomen ( Springfieldhouse) in Linton gereden, hier hebben we even lekker gechilled om daarna weer naar Cambridge te rijden. Hier hebben we een tour gedaan met de auto door de stad, nouja meer een rondrit over de singel want de binnenstad is autovrij!
Na een tijdje kregen we allemaal honger, en zijn we op zoek gegaan naar een leuke pup waar we er genoeg van hebben hier in Cambridge! We vonden een pub bij Pakers Piece, The Prince Regent Pub, een gezellige pub waar het al aardig druk was, maar ook nog een tafeltje vrij voor ons.
Hier hebben we heerlijk zitten eten met z’n allen, en eindelijk had ik weer is een normaal stuk vlees! ZO LEKKER!!
Nadat we gegeten hadden was iedereen eigenlijk doodop, en hebben ze mij afgezet bij Tripos om lekker naar bed te kunnen gaan.
Zondag hadden we al vroeg (half 11) afgesproken, want ik had veel bedacht om te gaan doen die dag. Om zo centraal mogelijk uit te komen parkeerden we de auto onder The Grand Arcade, een heel groot overdekt winkelcentrum dat elke dag geopend is. We waren zo vroeg dat nog niet eens alle winkels open waren, maar na een paar minuten wel (gelukkig!) . We hebben hier een beetje rondgelopen om vervolgens naar andere winkels te gaan en een heerlijk kopje koffie gedronken met chocolate cookies bij Pret A Manger. Natuurlijk was het shoppen nog niet voorbij en zijn we nog even doorgegaan voor twee uurtjes. Nu hadden we toch wel echt trek gekregen en zijn we op zoek gegaan naar een lekker eet tentje. Na veel rondneuzen, want het was erg druk overal, hadden we toch een plekje kunnen veroveren in Aunties Tea Shop! The best restaurant ever! Hier hebben we heerlijk geluncht onder genot van een echte Engelse pot thee en met de entourage van een Engels theehuis. Nadat we weer een beetje waren bijgekomen van het shoppen, en onze benen een beetje rust hebben gegeven, zijn we naar St. Johns College gegaan. Dit is één van de grootste colleges in Cambridge, en erg leuk om te bezoeken. Je kunt er namelijk de “Brug der zuchten” uit Venetië zien en een deel uit de film van Harry Potter, de buitenkant van het kasteel Zweinstein.
Nadat we alles hadden bekeken, waren we het lopen eigenlijk wel zat en zijn we even naar een grote supermarkt gereden zodat ik wat meer spullen in kon slaan! Dit naar mijn kamer gebracht om vervolgens weer naar de stad te rijden WANT we hadden gereserveerd in de oudste pub van Cambridge: The Eagle! Hier hebben we zoo lekker gegeten, echt als iemand ooit naar Cambridge komt en naar The Eagle gaat, moet de Fish and Chips bestellen Delicious!
Na het eten, kwam alweer het afscheid met paps en mams , oma en Marijke, maar wel twee fantastische dagen om naar terug te kijken!

Op maandag was ik nog vrij, vanwege een nationale feestdag, en heb geleerd voor mijn Mocks examen (tussentoets om te kijken hoe je staat voor je CAE) die ik dinsdag en woensdag heb gehad. Maandagavond zijn we nog met een club van acht mensen naar de pub gegaan om even een drankje te doen, het voordeel hiervan is dat de pub sluit om 11 uur en je dus op tijd in je nest ligt.
Dinsdag begonnen de Mocks, we begonnen met lezen en schrijven dat drie uur in beslag nam, waarna we bijna 2 uur pauze hadden tot de middaglessen. Dinsdagavond was er een groot feest in The Place een nachtclub in Cambridge, waar we met een hele grote groep van school naar toe zijn gegaan. We hebben het niet al te laat gemaakt gingen rond twee uur naar huis, en lagen rond drie uur in bed. En natuurlijk de volgende ochtend weer fris en fruitig want het is woensdag en het tweede deel van de Mocks moesten gemaakt worden, dit was the use of English en listening. Hierna hadden we een half uurtje pauze om vervolgens op het laatste onderdeel getest te worden: spreekvaardigheid. Theresa en ik hadden niet zo heel veel zin om het op woensdag te doen, dus wij hebben het op donderdag gedaan.
Donderdag hadden we echt zoiets van, we gaan vroeg naar bed. We waren niet echt in the mood om uit te gaan, maar hadden wel afgesproken met de mensen die wel uitgingen om nog even een drankje van te voren te doen. Zij aan de alcohol, wij aan de thee. Maar ja dan krijg je de hamvraag waarom je niet mee uit gaat. En tjah daar hadden Theresa en ik geen goed antwoord op! Frederique wel, die ging de hele dag naar London met haar boyfriend. Dus uiteindelijk zijn we om 11 uur ’s avonds overgehaald om toch te gaan. En wat was het weer een geslaagde avond!
Vrijdag heb ik mijn uitslagen gekregen van mijn Mocks en ik ben GESLAAGD! Whiehoeee ik was zo blij, er moeten nog wel dingen verbeterd worden, maar ik sta er dus goed voor en kan alleen maar beter worden dus een hoger cijfer/letter voor m’n CAE.
Gisteren was het zaterdag en zijn we met zes meiden (Valentina, Ana-Carolina, Theresa, Matilda, Jenny en ik) naar Londen gegaan. Dat was voor mij alweer de tweede keer, en zeker nog niet de laatste keer. We vertrokken om 8.40 uur naar het station van Cambridge om met de trein naar Londen te gaan, de makkelijkste en de snelste manier om er te komen!
Voor onderweg had ik het suikerbrood meegenomen dat paps en mams voor mij hadden meegebracht, om het nog lekkerder te maken had ik er boter en kaneel op gedaan, en het was geslaagd we zaten lekker te smullen toen we 1,5 uur in de trein moesten zitten.
Eenmaal aangekomen in Londen, hebben we direct de Metro naar Notting Hill gepakt omdat we de Portobello Market wilden bezoeken en de kleine Vintagewinkeltjes. Ik moet zeggen het is een hele nette/mooie wijk om rond te lopen en gezellig druk met alle toeristen (net zoals wij). Portobello Market kun je vergelijken met de Albert Kuip in Amsterdam. Allemaal stalletjes waar mensen hun spulletjes verkopen ook werd er veel eten vers bereid! Hier hebben we uiteraard gebruik van gemaakt en het daarna lekker in het zonnetje opgegeten. Ja ik zeg ZON want het was voor het eerst een super mooie dag (nu ik dit te schrijven is de lucht ook strakblauw en de zon schijnt volop dus straks lekker naar buiten). Nadat we lekker hadden geluncht zijn we naar de Underground gelopen om de metro naar de Big Ben te pakken.
Hier hebben we even met z’n allen voor de Big Ben geposeerd om een leuke foto te hebben om door te lopen richting de London Eye. Hier zijn we niet in gegaan want dat is erg duur (voor arme studenten als wij), we wilden liever ons geld aan het shoppen uitgeven haha!
En ja om bij Oxford Street te komen, moeten we weer met de Underground ik ben niet meer het provinciaaltje wat ik was voordat ik hierheen kwam. Gelukkig maar!
Aangekomen bij Oxford Street, zijn we eerst naar Pret a Manger gegaan om een lekkere kop koffie te kopen, iedereen was een beetje aan het indutten en het beste medicijn is dan cafeïne (zoals mijn mok zeg: Caffeine isn’t a drug. It’s a vitamin!). Na de koffie zijn we helemaal klaar om te gaan shoppen, iedereen stuift de winkel in en past zich rot om iets leuks te vinden. Na drie uur kleding passen, winkel in winkel uit lopen had iedereen het wel gezien, het was dan ook al 19.00 uur! We zijn maar weer opzoek gegaan naar de Underground om terug te keren naar Liverpool Street, waar onze trein naar Cambridge zou vertrekken. Op het station hebben we ook even een maaltijd gescoord en wat is de beste afsluiter van een lange dag sjokken in de stad: Mac Donalds! Dit hebben we lekker in de trein op zitten peuzelen om daarna lekker chill naar muziek te luisteren en een beetje te slapen. Om 21.45 uur arriveerden we in Cambridge en zijn we snel naar huis gelopen, iedereen was kapot van de lange dag! Uiteraard was het ook een stapavond, vanavond was het Nusha avond, maar ik heb het voor gezien gehouden. Was al twee keer wezen stappen deze week en was kapot van de lange dag in Londen. Rond half 12 ben ik lekker gaan slapen om vandaag te gaan leren en straks naar Granchester te fietsen waar ze de lekkerste scones van de omgeving hebben! And of course we will try them!

See you soon, miss you all and love you!
Kisses

  • 14 Mei 2012 - 15:25

    Marieke:

    Klinkt allemaal erg leuk en gezellig, gelukkig heb je het goed naar je zin!
    Fijne verjaardag alvast en geniet er nog van.

    Liefs x

  • 18 Mei 2012 - 07:25

    Erna:

    Hoi Myrthe,
    Wat een leuk verslag zeg. En nee.. ik wist niet dat jij deze site had om je te volgen. Mooi hoor, en leuke foto's.
    En zo te lezen is het dus zeker goed voor je engels. Veel succes nog de komende weken en alvast een hele fijne verjaardag.

    Groetjes Erna HV.

  • 19 Mei 2012 - 10:44

    TiThA:

    Hey Myrthe,
    Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear Myrthe, happy birthday to you!!!!
    Van harte proficiat met de viering van je twintigste geboortedag en dat doe je dan dit keer in Edinburgh hoorde en las ik. Een uniek gebeuren, weer eens wat anders dan je verjaardag vieren in Nederland. Wat fijn om je verhalen te lezen en ook te merken dat je het daar super naar de zin hebt en al helemaal bent ingeburgerd. 't Zal straks wel weer erg wennen zijn in Vjenne, want dat je een stadsmens bent heb je wel bewezen, of sla ik de plank nu mis haha. En je hebt nog een kleine maand om te studeren én te shoppen, stappen, eten, lachen, plezier maken etc. Hele gezellige bezigheden, die nooit gaan vervelen .....Heerlijk om dit met studiegenoten te beleven.
    'k Wens je nog goede dagen toe in Schotland, mocht je dit schrijven lezen en je bent inmiddels al terug uit Schotland, dan hoop ik dat je/jullie het leuk hebben gehad, maar dat zal zeker wel.
    'k Ga nu even aan m'n huishoudelijke taken beginnen; het schrobben en schoonmaken van de balkons. Een noodzakelijk kwaad, 'k krijg het hiervan altijd vreselijk in mijn rug dus ik stel het meestal zo lang mogelijk uit. Als het schrobben eenmaal gedaan is, kan ik nadien bijna niet meer lopen en heb minstens anderhalve dag behoorlijke rugpijn. Verder gaat het goed met mij hoor haha. 't Is even niet anders en 'k zal het nu toch echt op moeten pakken. Ach, verschil moet er zijn... jij in Edinburgh feest aan het vieren :) en ik nog even druk aan het werk :(. Het zij je gegund en geniet er lekker van lieve Myrthe.

    Tot een andere keer maar weer. Doeg,doeg!
    Liefs.....

    P.S. Wat was mw. Rohof blij met je mooie kaart en het lieve verhaaltje achterop. Ze was er erg door geëmotioneerd en vond het zó lief dat je aan haar dacht, ze fleurde er helemaal van op.
    Top!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Studiereis Cambridge voor 3 maanden.

Actief sinds 23 Maart 2012
Verslag gelezen: 1036
Totaal aantal bezoekers 13165

Voorgaande reizen:

01 April 2012 - 16 Juni 2012

Een reis met Study Travel

Landen bezocht: